Техніка спілкування з роботодавцем

Співбесіда з роботодавцем ­- важливий етап процесу пошуку роботи. Часто успіх залежить від уміння показати себе з кращого боку, справити гарне враження, переконати роботодавця, що Ви ­- саме та людина, яка йому потрібна.

Співбесіда ­- це  попередня зустріч обох зацікавлених сторін, у процесі якої з'ясовується відповідність Вашого професійного рівня вимогам  вакансії.

     Дотримуйтесь головних правил співбесіди, а саме:

o   приходьте вчасно;

o   поводьте себе спокійно, впевнено і коректно;

o   будьте доброзичливі;

o   при знайомстві посміхніться та запам'ятайте ім'я співрозмовника;

o   зачекайте на запрошення сісти;

o   Вам можуть запропонувати заповнити анкету або пройти тест ­ не відмовляйтесь і не вступайте в суперечку;

o   сидіть прямо, тримайте зоровий контакт зі співрозмовником, проявляйте увагу та зацікавленість, інтонація голосу повинна бути привітною та виразною;

o   якщо Вам не зрозуміле питання, правильним буде уточнити його;

o   відповідайте стисло та по суті. Інформація про Вас повинна бути точною, правдивою та достовірною;

o   слухайте, що Вам говорять;

o   покажіть своє бажання дізнатись про те, чого Ви не знаєте;

o   не треба перебивати роботодавця, щоб вставити своє зауваження;

o   не треба показувати свою надмірну зацікавленість, навіть якщо Ви дуже бажаєте зайняти вакансію;

o   підготуйте перелік своїх питань до роботодавця.

Як правильно закінчити співбесіду:

o   переконайтесь, що роботодавець отримав від Вас повну і чітку інформацію;

o   домовтесь, протягом якого часу Ви можете очікувати на відповідь;

o   поцікавтесь, чи можете Ви зателефонувати самі й дізнатися про результат;

o   посміхніться та подякуйте роботодавцю за розмову;

o   після співбесіди проаналізуйте Ваші дії та шанси на працевлаштування.

ПАМ'ЯТАЙТЕ! Будь-який результат ­- це досвід та ще один крок до мети.

Працевлаштування - серйозна річ, і кандидат у всіх своїх проявах повинен виглядати солідно. Якщо Ваша професія вимагає наявності портфоліо, створіть власну сторінку в Інтернеті та зробіть на неї посилання в резюме. Якщо роботодавець вирішить з нею ознайомитись, він легко це зможе зробити.

Найбільш важливі для роботодавця:

o   Комунікабельність, відвертість у спілкуванні. Роботодавець оцінить Ваш досвід щодо виступів, уміння брати участь у презентаціях, грамотно і ефективно складати документи. Для нього важливо, щоб Ви могли порозумітися з клієнтами та з колективом організації, а також вміли представити організацію перед клієнтами і партнерами, якщо в цьому буде необхідність.

o   Ініціатива. Роботодавець шукає людей, які могли б привнести свіжі ідеї в організацію.

o   Відповідальність. Чи проводили Ви особисто які-небудь заходи? За що Ви несли відповідальність на Вашій попередній роботі (навчанні)?

o   Організаторські здібності.

o   Упевненість у своїх силах.

o   Енергійність. Чи будете Ви активні в роботі, чи робота для Вас - пасивне виконання покладених обов'язків? Чи згодні Ви, за необхідності, працювати по вихідних, у понаднормовий час?

o   Гнучкість. Здібність до самонавчання, здатність швидко орієнтуватися в інформаційному середовищі, пристосовуватися до технологічних, інформаційних, юридичних змін.

o   Подолання конфліктних ситуацій.

Як залишитись на новій роботі:

Якщо роботодавець зробив свій вибір, Ви повинні пам'ятати, що "ідеальний" співробітник:

o   вміє працювати в команді;

o   запитує, якщо чогось не зрозумів, а не виконує доручення мовчки та з помилками;

o   вчасно приходить на роботу;

o   відповідно одягається;

o   ввічливий і дружелюбний;

o   вміє сприймати критику;

o   проявляє ініціативу в роботі;

o   любить свою роботу;

o   гнучкий;

o   чесний;

o   націлений на високі стандарти в роботі.