Навчально-методичне забезпечення

Циклова комісія дисциплін автомобільного транспорту є випусковою комісією фахових молодших бакалаврів, що навчаються за двома спеціальностями:

  • 274 Автомобільний транспорт (освітньо-професійна програма Обслуговування та ремонт автомобілів і двигунів);
  • 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (освітньо-професійна програма Обслуговування  та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів).

 Освітній процес забезпечують:

  • стандарт фахової передвищої освіти освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр відповідної галузі знань та спеціальності;
  • освітньо-професійна програма;
  • навчальний план;
  • графік освітнього процесу.

Викладачі циклової комісії дисциплін автомобільного транспорту здійснюють навчання з таких освітніх компонент (навчальних дисциплін):

1). Освітньо-професійна програма Обслуговування  та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів

  • Основи підприємства, менеджменту та маркетингу
  • Двигуни автомобілів і тракторів
  • Будова та експлуатація автомобілів і тракторів
  • Електроустаткування автомобілів і тракторів
  • Технічне обслуговування та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів
  • Електронні та мікропроцесорні системи автотранспортних засобів
  • Економіка підприємства
  • Основи електроприводу та автоматичні системи
  • Охорона праці в галузі
  • Правила та безпека дорожнього руху
  • Діагностика технічного стану автомобілів
  • Схемотехніка
  • Мікропроцесорна техніка
  • Використання експлуатаційних матеріалів та економія паливно-експлуатаційних ресурсів
  • Програмування мікропроцесорних пристроїв

2). освітньо-професійна програма Обслуговування та ремонт автомобілів і двигунів

  • Автомобілі
  • Електрообладнання автомобілів
  • Технічна експлуатація автомобілів
  • Основи технології ремонту автомобілів
  • Організація та планування підприємств автомобільної галузі
  • Безпека дорожнього руху
  • Охорона праці в автомобільній галузі
  • Діагностика технічного стану автомобілів
  • Автомобільні перевезення
  • Автомобільні двигуни
  • Приводи та автоматизовані системи керування
  • Основи менеджменту
  • Електронні системи автомобілів
  • Тенденції розвитку конструкції автомобілів
  • Використання експлуатаційних матеріалів та економія паливно-експлуатаційних ресурсів

Усі освітні компоненти (нормативні і вибіркові навчальні дисципліни, практики тощо), що входять до циклів загальної і професійної підготовки освітньо-професійних програм, забезпечені програмами та робочими навчальними програмами, розробленими викладачами коледжу.

Навчальні і робочі навчальні програми відповідають Стандарту фахової передвищої освіти (далі – Стандарту) освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр та потребам регіонального ринку праці.

Структура, зміст та оформлення навчальних та робочих навчальних програм відповідають вимогам «Методичні рекомендації з розроблення робочих програм навчальних дисциплін у Черкаському політехнічному фаховому коледжі».

Навчальні та робочі навчальні програми викладені державною мовою, схвалені на засіданні циклової комісії та затверджені в установленому порядку. Передбачені можливості оновлення змісту навчальних програм дисциплін у відповідності з науково-технічними досягненнями, змінами потреб регіонального ринку праці.

Навчально-методичне забезпечення формується як навчальні методичні комплекси освітніх компонент у паперовому та електронному вигляді, що містять:

  • навчальні і робочі навчальні програми з освітніх компонент (навчальних дисциплін);
  • конспекти лекцій (плани занять);
  • методичні рекомендації до виконання лабораторних (практичних, семінарських) занять;
  • методичні рекомендації до організації самостійної роботи здобувачів освіти з освітніх компонент;
  • програми та методичне забезпечення практичного навчання;
  • засоби контролю (згідно з робочою навчальною програмою): екзаменаційні білети; запитання до заліку; завдання комплексної контрольної роботи тощо;
  • тематику та методичні вказівки до виконання курсових (дипломних) проектів (робіт);
  • критерії оцінювання знань здобувачів освіти;
  • підручники та навчальні посібники;
  • електронні ресурси (презентації, схеми, комп’ютерні тести, відео-аудіозаписи тощо).

Інші види навчально-методичного забезпечення освітнього процесу визначають викладачі циклової комісії.

У коледжі розроблено загальне «Положення про курсове проектування у Черкаському політехнічному фаховому коледжі».

Навчальним планом освітньо-професійної програми «Обслуговування та ремонт автомобілів і двигунів» передбачено виконання здобувачами освіти курсових проектів з «Технічна експлуатація автомобілів» , «Основи технології ремонту автомобілів», «Організація та планування підприємств автомобільної галузі» та освітньо-професійної програми «Обслуговування  та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів» передбачено виконання здобувачами освіти курсових проектів з «Будова та експлуатація автомобілів і тракторів» , «Технічне обслуговування та ремонт електроустаткування автомобілів і тракторів», «Економіка підприємства».

Тематика курсових проектів відповідає напрямку підготовки фахівців, передбачає елементи творчої роботи здобувачів освіти у відповідності з конкретними умовами виробництва.

Для виконання курсового проекту (роботи) кожному здобувачеві освіти видається індивідуальне завдання, яке затверджується на засіданні циклової комісії. Робота здобувачів освіти над виконанням курсових проектів регламентується індивідуальним графіком виконання.

Кабінет курсового та дипломного проектування забезпечений необхідною навчальною та довідковою літературою, методичними рекомендаціями (вказівками) викладачів коледжу.

Графічна частина курсових (дипломних) проектів виконується на аркушах формату А1 з використанням графічних редакторів «КОМПАС».

Державна атестація випускників здійснюється шляхом захисту дипломних проектів. Тематика, структура та зміст дипломних проектів затверджуються в установленому порядку. Організація захисту дипломних проектів дає змогу членам ДЕК об’єктивно оцінити фахову компетентність випускників.  

Навчальним планом підготовки фахівців передбачені навчальна, технологічна і переддипломна практика. У коледжі розроблено загальне «Положення про організацію практичного навчання здобувачів фахової передвищої освіти Черкаського політехнічного фахового коледжу», на основі якого складені програми відповідних практик. Програми практик та завдання окремих видів практик передбачають форми і методи контролю, вимоги до структури і змісту звітів, підведення підсумків практики.

На час практики здобувачі освіти забезпечуються необхідною документацією (програма практики, щоденник, індивідуальні завдання та методичні рекомендації щодо їх виконання тощо). Практика проводиться на провідних державних і приватних підприємствах регіону.